مدیر امور منابع آب شهرستان همدان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی، در سال آبی جاری، بهره‌برداری از چاه‌های غیر مجاز در سطح این شهرستان جلوگیری و با برداشت‌های بدون مجوز به شدت برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۱۶۶۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدرضا شکوهی با اشاره به اینکه عواقب هر گونه سرمایه‌گذاری بر روی این چاه‌ها بر عهده مالکان است، افزود: امسال و سال آینده به شدت پیگیر نصب کنتور برای چاه‌های مجاز هستیم و میزان برداشت این چاه‌ها متناسب با پروانه بهره‌برداری، مدیریت می‌شود.

وی اظهار داشت: دستور قضایی برای قطع برق و پلمب چاه‌های کشاورزی که همکاری لازم برای نصب کنتور را ندارند، گرفته شده است.

شکوهی تصریح کرد: به منظور مدیریت برداشت از آب‌های زیرزمینی، از ابتدای اجرای طرح هوشمندسازی چاه‌های آب تاکنون یک هزار و ۹ دستگاه انواع کنتور هوشمند بر روی چاه‌های شهرستان همدان نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه این کنتورها در سطح شهرستان همدان نصب شده است، افزود: به منظور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز، از ابتدای سال جاری تا کنون نیز ۶۰ دستگاه کنتور بر روی چاه‌های آب شهرستان نصب شده است و این تعداد تا پایان سال به ۱۱۷ دستگاه افزایش می‌یابد.

مدیر امور آب شهرستان همدان با اشاره به اینکه ۴۷ حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز امسال مسدود و پر شده است، اظهار داشت: با انسداد این تعداد چاه بیش از یک میلیون متر مکعب از برداشت‌های غیر مجاز جلوگیری شده است.

وی عنوان کرد: با اجرای طرح تعادل بخشی از سال ۱۳۹۳ تا کنون حدود ۸۱۶ حلقه چاه غیر مجاز مسدود و پُر و بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی شهرستان جلوگیری شده است.

شکوهی بیان کرد: چاه‌های مجاز مکلف به نصب کنتور هستند و از بهره‌برداری چاه‌های بدون کنتور جلوگیری می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها